Opis projektu
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III
Celem projektu „Wczesna edukacja przyszłościa najmłodszych” było zaspokojenie specjalnych potrzeb edukacyjnych i wyrównywanie szans przez indywidualizację procesu kształcenia uczniów z klas I – III szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Sochaczew.
Projekt był realizowany w roku szkolnym 2013/2014. Gmina Miasto Sochaczew pozyskała na ten cel 473 245,20 zł z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Piorytet IX "Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach", Działanie 9.1 "Wyrównywanie szans edukacyjnych świadczinych w systemie oświaty", Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o urtudnionym dosyępie do edukacji oraz zminiejszanie różnic w jakości usług edukacyjnyh" który był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt obejmował zadania:
- zakup pomocy dydaktycznych
- prowadzenie zajęć pozalekcyjnych
Podstawą projektu, obok odpowiednio przygotowanej i przeprowadzonej rekrutacji, były zajęcia, w jakich mogli uczestniczyć uczniowie:
- dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, a także zagrożonych ryzykiem dysleksji
- logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy
- dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
- rozwijających zainteresowania teatralne
- rozwijających zainteresowania plastyczne
- rozwijających zainteresowania z języka angielskiego
- z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadą postawy
- rozwijających zainteresowania muzyczne
- socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej
Łącznie wsparciem projekt objęto około 485 uczniów, którzy będą brali udział w jednym, dwóch lub trzech zajęciach, w zależności od indywidualnych potrzeb.
Osiągnięcie zakładanych rezultatów projektu było możliwe dzięki doposażeniu szkół w odpowiedni nowoczesny, atrakcyjny dla dzieci sprzęt, który wpłynął na efektywność i jakość prowadzonych zajęć oraz rozwiązanie wskazanych problemów. Ponadto zakupione wyposażenie prowadziło do podniesienia standardów nauczania w szkołach.